torsdag 22. januar 2009

Babyteppe #1


I gamle dager sydde jenter utstyr til brudekisten sin. Tanken på å forberede seg på en stor hendelse i livet ved å lage noe konkret og håndgripelig, den tanken liker jeg.

Har akkurat blitt ferdig med det første av to babytepper. Stoffet med elefantmønster kjøpte jeg av Leslie i good-ness, mens den hvite flannelen og kantbåndet ble kjøpt i den søte, lille stoffbutikken ved holdeplassen i Moss sentrum. (Alle fra Moss vet hvor jeg mener.)

Var spent på om den sennepsgule fargen på båndet ville gjøre seg mot det grå. Veldig fornøyd nå. Puh! Får sy neste teppe i morgen. Det har helt andre farger og mønster - eneste fellestrekket er hvor stoffene ble kjøpt inn. Og jeg har en sterk følelse av at det kommer til å reise flere goodness-pakker fra Japan til Norge i fremtiden. Så mye fint.

Nå skal teppet legges på plass i den store rotting-kisten fra Ikea der alle babyklærne ligger nyvaskede (takk, mamma!) og klare til bruk. Skal knipse et bilde og legge ut her, synes nemlig det ser så hyggelig ut. Men det får bli en annen dag, nå skal jeg fortsette nedlasting og redigering av bilder på Flickr. Natta!

1 kommentar: