fredag 16. januar 2009

Small Magazine


Faksimiler fra Small Magazine.

I bunn og grunn er jeg veldig konservativ når det gjelder magasiner: De skal være trykksaker man kan holde i hendene, ta med seg i vesken, lese på sengekanten, legge i bunker på stuebordet og hente frem når man (nesten) har glemt innholdet... Få materielle ting er bedre enn et nykjøpt blad fra Narvesen.

Og selv om jeg yrkesmessig er sterkt imot 25 % for utenlandske blader-kampanjene som kjøres hos Narvesen med jevne mellomrom, må jeg innrømme av jeg rent privat får gledeskriblinger i magen av tanken på å kjøpe Vogue, Inside Out, Mama, Travel + Leisure, Easy Living, Red, Living Ect, Real Simple og alle de andre fantastiske publikasjonene der ute, for litt mindre penger. Med min økonomiske livsanskuelse er det faktisk lønnsomt å benytte seg av 25-prosent'ern. (Vet jo at det forsvinner penger ut av kontoen min likevel, men gud så lett det er å skyve vekk den tanken...)

Vel, dette ble en laaaang innledning til temaet for dette innlegget. Nemlig at det av og til finnes unntak fra regelen om at papir rules. Intro Small Magazine - et nettbasert blad om og for barn. Inntektene kommer ene og alene fra annonsørene, så for oss abonnenter er det gratis. Hurra.

Small byr på alt fra motereportasjer til vakre illustrasjoner, intervjuer og oppskrifter. Litt av hvert. Alt pakket inn i en layout som burde inspirere også trykte medier.

Så oppfordringen er altså: Bli abonnent du også! (Perfekt gave til deg selv i nøysomme januar.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar