tirsdag 1. september 2009

Irsk-fransk


Bildet er fra The Telegraphs artikkel om Trish Deseine
Har fått en ny kjøkkenheltinne - altså etter Nigella. Språket er fortsatt engelsk, men denne gangen med en nordirsk "twang": Trish fra Belfast som giftet seg fransk, flyttet til Paris, fikk fire barn og etter hvert ble tv-kokk og kokebokforfatter. I motsetning til Nigella har hun fått stor suksess i Frankrike, og det forstår jeg godt. Utrolig behagelig å se på programmet hennes, og snart ankommer en av bøkene hennes fra Amazon - så får jeg se hvor bra den er.

Alle programmene inneholder klipp fra Paris, og guuud som jeg kan tenke meg en tur dit. Helt alene. Eller med store M. Da vil jeg bo på Pavillion de la Reine, spise på små bistroer, vandre gatelangs i timesvis, kjøpe fine bildebøker og kjøkkenutstyr, kanskje noe til garderoben fra Comptoirs des Cotonnieres og nyte livet. Sukk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar