lørdag 20. mars 2010

Lørdag 20.3.2010


Litt meta: Bilde av bloggen mens den skrives. Ellers på bildet ses Kosta Boda-bolle som jeg fikk i konfirmasjonsgave for veldig mange år siden, notatblokk med små elefanter på fra Svenskt Tenn, vase fra Ikea som brukes til blyanter og penner, store-Ms stabel med papirer (permanent installasjon ett eller annet sted i vårt hjem), keramikkrus laget av Anne Karen Hely-Hansen, robotfigur i plast, i bakgrunnen synes så vidt leselampen og sist men ikke minst Jan, planten vi arvet og har oppkalt etter svigerfar.

Morgenstund med gull i munn: Har sovet nesten nonstop i natt. Våkner ved sekstiden av tvillinger som begynner å bevege på seg i naborommet. Lager melk, gir dem flaskene mens de ligger halvsøvnige i sengene, lager espresso med varm melk og to "giftpiller" (suketter) til meg selv. Setter meg ned foran mac'en en liten stund, surferunde for første gang på mange dager. Drikker opp kaffen, knipser et bilde av skrivebordet. Henter P og mini-M ut av sengene, sammen kjører vi "Elephant Walk" fra barnerommet til badet. Bleieskift - P legger seg ned på skiftematten helt selv og uoppfordret, once in a lifetime - og klesskift. P2 på radioen, klassisk, morgenkåseri. To sovende storebrødre. A endelig frisk av øreverk, lille-M med brukket overarm, gips og fatle. Pappaen på konferanse. Fint vær ute. Fullt kjøleskap, rene klær i skapene. Ganske så lykkelig akkurat nå.

5 kommentarer:

  1. Høres ut som en deilig morgen M!!! Kos dere;-) HIls JAn.
    C

    SvarSlett
  2. Hei M! Høres ut som en koselig morgen. Er ikke så ille å stå opp tidlig bare de små krabatene som vekker oss er blide og fornøyde. Jeg har også hatt en fin morgen. Fikk lov til å sove lenge:-) Klem RH

    SvarSlett
  3. Skal hilse Jan. :-) Og så deilig at du fikk deg en sovemorgen, RH!

    SvarSlett
  4. Nå fikk jeg en skikkelig god følelse selvom det regner ute! Hørtes nesten idyllisk ut, selvom det innebar bleieskift og oppstandelse klokken seks. (Har selv tre gutter som jeg fikk i løpet av fire år, så jeg har på en måte fått min dose... Nyter å endelig kunne sove lenge...hehe)

    SvarSlett
  5. Gleder meg til jeg også får sovemorgener, Huset på Planen! Godt å vite at dette bare er en fase... :-)

    SvarSlett