tirsdag 20. november 2007

Snø...rr!

Hva annet enn Love kunne vel min yndige rosa Mummi-kopp hete? I luuuver den.

Etter en uke med syk gutt, er det nå blitt min tur. Juhu. Uten å gå inn på detaljer her, er det utrolig hvor mye lommetørkler og papir man kan få brukt opp i løpet av en forkjølelse. Den danske designeren Louise Campbell fortalte en gang at hun fant inspirasjon til et nytt møbel i en godt brukt, sammenkrøllet neseduk, men det tror jeg hun er alene om. Helt alene.
Vel, det positive (litt) med å ha rennende nese, harkete hals og et alvorlig tilfelle av selvmedlidenhet er egenpleien. Denne gangen har Doktor Meg S. Elv foreskrevet store doser varm sjokolade med en dæsj konjakk. Og jeg følger alltid legens ordre til punkt og prikke, så da blir det ikke noe instant-løsninger eller kakaopulver, men ækt sjokolade (helt riktig, Fairtrade-stemplet) + melk i svigerfars gamle kobberkjele. Og når alt er smeltet og deilig tyktflytende er det på tide med de edle dråpene. (Noen synes sikkert det er bortkastet alkohol, men for å være helt ærlig har jeg aldri forstått poenget med konjakk i ren form. Mye heller en god whisky. Men det var jo et helt annet tema...) Den varme sjokoladen helles så i babyrosa Mummi-kopp fra mamma (en altfor tidlig julegave som gjorde meg veldig, veldig lykkelig) og nytes omgitt av varme tepper og med godt lesestoff for hånden. Eller et hørespill fra Radioteateret - Edith Ranums er passe skumle for en reddhare som meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar