onsdag 19. november 2008

Julen er her. I hvert fall snart.


Har - for første gang på mange år - endelig tid til å kose meg med juleforberedelsene. (Håper ikke det irriterer dere stressede yrkesaktive altfor mye...)  

Enn så lenge er det ikke kommet så mye konkret ut av det, men julekort er nå produsert og noen gaver kjøpt inn og dekket med årets innpakningspapir i rødt med hvite prikker.

Julekortene er jeg innmari fornøyd med. Har en konto på istockphoto, der jeg for en billig penge kan laste ned både bilder og illustrasjoner. Supert med denne typen databaser (finnes sikkert flere) når du har lyst til å lage noe personlig, men ikke er spesielt dreven med tegnesaker eller kamera. Nuvel: Nå har jeg bladd meg gjennom julerelaterte motiver, og kommet frem til et ganske så kitschy og knallsøt reinsdyr med julenisse på slep. Som så er printet ut, fire kort pr ark, på tykt, matt papir. En rask klipperunde med saksen og vips, så er årets julekort klare til bruk. 

Har bestilt frimerker fra Posten med bilde av gutta på, så nå gjenstår bare skrivearbeidet. Som regel ender det med krampe i armen, så jeg gleder meg ikke helt til det. 

Ellers så har jeg tenkt til å nyte adventstiden så godt som mulig. For meg ender julens sjarm brått etter at det siste gavepapiret er blitt revet opp; det er forberedelsene som er stas. Alle vet jo at småkakene smaker best før julen ringes inn, og gløgg likeså.

Oppskriften for en fin advent må alltid inkludere musikken fra Jul i Svingen. Som ikke skal spilles før 1. desember. (Holdt hardt her om dagen, da var CDen allerede plassert i spilleren, men jeg var streng mot meg selv og fikk den ut igjen.) Har egentlig ikke peiling på annen bra julemusikk, vi har en Carola i Betlehem-plate, men jeg er vel ikke damens største fan, så den spilles bare i nødstilfeller. Tips om gode CDer tas imot med takk!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar