lørdag 22. november 2008

Lørdag

Etter flere søvn... ikke -løse, men -fattige netter, våknet jeg deilig uthvilt i dag morges. Magen og jeg fikk til og med løst floken med å ligge på siden uten å kantre!

Det var starten på en god dag. Mens A og M ruslet rundt i pysjene sine, og pappaen slappet av, dro jeg på effektiv handletur - masse ullundertøy til gutta (hurra for 30-prosent-på-alle-klær-dag hos Cubus), svart, ganske snausen vinterkåpe fra HM til meg og magen (ser ikke ut som en sylfide, men holder varmen), myyyyk, lys grå slafsebukse + masse mat, noen kalendergaver og to svibler...En av fordelene med å være så til de grader gravid er at jeg nå har min egen "valet service" som bærer inn posene for meg. Det ble jo noen av dem i løpet av formiddagens handlerunde...

Resten av dagen har jeg sittet foran symaskinen - har begynt på en muligens litt for ambisiøs julegave - og forsøkt å finne en passende bokopplesning på Librivox. (Det er altfor mange godbiter der - helt gratis og lett tilgjengelig!) Og selvsagt har vi spist: Varm pastasalat med kylling, tomater, brokkoli, løk, pinjenøtter og sopp. Og på toppen strødde jeg eldiga solrosfrön fra Lotta Voltaire. Nam!

Nå sitter tre av fire familiemedlemmer og er TV-zombier. Fjerdemann har for lengst nynnet seg i søvn, og egentlig burde åtteåringen også krype under dyna. Men han har utviklet en plutselig interesse for Aidensfield (hm..), og har tryglet seg til å få være oppe litt lenger. Det blir vel til at jeg legger meg før ham, for det programmet er en smule søvndyssende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar