søndag 7. desember 2008

Frivillig nattevåk

Burde sove nå. Men er altså våken. Ser på Gosford Park for n-te gang. Liker den visuelle roen og de dempede fargene og omgivelsene som det er filmet i og kostymene og de deilig selvopptatte og ganske ekle menneskene. Om noen timer er gutta våkne igjen og derfor også jeg, men fornuften vinner ikke frem i kveld (natt). Deilig med stunder helt for meg selv, luksus å kunne gjøre mine favoritt "ingenting'er".

Ute er det vakkert vintervær. Snø! Nydelig, kald snø! Stakk nesa utenfor og knipset et stemningsbilde fra uteplassen vår. Neste år er vi nok installert i et annet hus. Fire barn og to voksne + en katt krever mer plass. Men som vi elsker dette hjemmet vårt. Det blir vanskelig å si farvel. Håpet er at vi finner et annet hus som vi på en eller annen måte knyttes til på samme vis som denne hagebyidyllen.

I morgen (i dag) skal jeg forhåpentligvis få sydd ferdig As jule-pysjbukser. Rød-og-hvit-rutete. Skal legges i kalendergave nummer 24 sammen med litt ymse godsaker: En morsom varmeflaske, noe lesestoff, en marsipangris... Har vasket stoffene som er kommet hele den lange veien fra Japan, og som skal bli til babytepper i kombinasjon med myk bomullsflannel innkjøpt i Moss. Gleder meg til å pakke inn to små guttebabyer i dem om noen måneder.


Elefanter og andre søte smådyr fra a little goodness som også sendte med et morsomt retrostoff helt gratis! Dyremønstrene blir perfekte på babyteppene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar