onsdag 10. desember 2008

Farlig fristende...


På bildet: Fluesopp fra Timarii. Apropos ingenting og bare til pynt.


Søvnløs i Oslo. Nettet og alle de fantastiske bloggene out there er heldigvis der for underholdning - sammen med nye BBC Entertainment på tv. Har funnet en ny blogfavoritt: Anknel and Burblets. Litt rart og veldig spennende å få et innblikk i et annet menneskes liv. Vi glosser det vel litt til alle sammen, her er det lite menssmerter og mye kreativitet. Men det føles ærlig likevel - vi forteller vel ikke venner og familie alt om livene våre heller? Vel, på A&B (for å forkorte blognavnet overfor) har jeg lest mange, mange innlegg bakover i tid og blitt så inspirert av. Opprinnelig fra New Zealand, nå bosatt i London med mann og datter + ny baby i magen. Absolutt verdt en lesestund!

Men det er jo farlig da, å sitte sånn utover nattestimene og lalle på nettet. Har nettopp bestilt meg ingredienser fra Neal's Yard Remedies for å lage min egen hudkrem basert på denne oppskriften. Der forsvant en 500-lapp akkurat nå som jeg skulle være så veldig sparsommelig, men det vil faktisk bli langt billigere enn å kjøpe en ferdig krem. Og nå vet jeg hvilke ingredienser som er i den - nesten bare organiske godsaker. Til og med konserveringsmiddelet er "snilt". Fant forresten en 20 prosent rabatt gjennom et søk på nettet - gjelder frem til 19.desember hvis flere vil benytte seg av den muligheten.
Skal kjøpe pumpeflasker hos Muji (plast, men ok så lenge jeg får brukt dem om igjen). Gleder meg til å se om hjemmelagd er vellagd også når det gjelder hudkremer. Skal presentere det ferdige produktet når den tid kommer!

Vel, jeg er ikke helt ferdig med A&B. Damen er nemlig en sympatisk storshopper som også har sin egen guide til å handle på japanske nettsider. Skummelt - det har jo vært det forjettede land for meg i lengre tid. Språkproblemer har satt en effektiv stopper for alle forsøk på handel. Inntil nå... Hjelp og jippi! Her er guiden, forresten.

Magen, som altså er årsaken til søvnløsheten, har vært på sjekk i dag. Gutta veier nå over kiloen hver. Det betyr 300 gram i vektøkning på to uker. Flinke pjokker. Alt var ellers bra med dem. Krysser fingrene for at det fortsetter slik ut svangerskapet. Så får jeg heller finne meg i at de av og til gir moren sin litt ubehageligheter.

Gleder meg til å treffe dem (altså føde dem) når jeg ser dem på ultralyd, nesten sånn at det jeg måtte ha av fødselsangst forsvinner. Tenker i grunn ikke så mye over den biten, er mest opptatt av at det viktigste er på plass før babyene ankommer. Vogn er underveis, har kjøpt en brukt Teutonia som er midt i blinken (mørk blå med stripete trekk inni - nydelig); sjokoladebrune dunposer kjøpt inn med tvillingrabatt fra Junior på Manglerud; bilseter leid fra forsikringsselskapet... Dessuten har jeg begynt å gå over hva jeg har av klær, mamma har gjort det samme hos seg med avlagte tantebarnklær + Heidi i Bergen (hei hvis du leser dette, forresten) har masse småklær liggende etter sine tvillinggutter som jeg har forkjøpsrett på. Tror dette skal gå bra. Bare jeg nå får samlet tankene nok til å pakke sammen en sykehusbag, så. Har ingen erfaring med det - forrige gang var det jo tut og kjør uten noe forvarsel tre uker før termin. Så nå skal jeg være føre var.

Oj, nå har jeg faktisk skrevet meg trøtt. Hurra, the bed awaits!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar