tirsdag 27. januar 2009

Årets ord er...


Med fare for å virke overoptimistiskhappysprudlende. Så. Kan. Jeg. Herved. Melde. At. Mitt ord for 2009 er "glede".

Rett og slett fordi jeg har en lei tendens til å analysere og spekulere i om livet virkelig kan være så bra som det virker, og drar meg selv inn i negative luftslott. Nå er det, om ikke slutt på, så i hvert fall innstramming av antall mørke skyer som jeg selv skal plassere over hodet mitt.

Skal i stedet kjenne på den deilige følelsen av at det er godt å leve. For det er det jo som regel her i Norge. Som liten takket jeg de høyere makter for at jeg ikke var født i Afrika der alle var sultne og jenter ble omskåret. En forenkling av virkeligheten, ja da, men i bunn og grunn er jeg like takknemlig i dag.

I forbindelse med at jeg fant ordet mitt, tok jeg i går kveld frem et stykke lin (legg merke til hvor skrukkete stoffet på bildet er...) og broderte "glede" med stikkesting i grønn tråd fra Panduros nettbutikk. Håpet er lysegrønt, så da kan vel glede være en deilig gressgrønn nyanse.

Lintøyet skal bli til et putevar, kantet med rutete bånd ( skal på en eller annen måte klippes til ut av restestoffet som skimtes nederst). Kanskje det blir et rosa innslag der også - for å unngå den julete rød-grønne kombinasjonen. Vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar