tirsdag 5. mars 2013

Pausebilder

Jeg øver meg på å ta bilder nå mens jeg har litt mer tid enn normalt.

Etter årevis å ha ment at jeg var ræva til å fotografere, er jeg litt snillere mot meg selv. Noen ganger blir det ok, og jeg har til og med hatt bilder på trykk. Men foreløpig passer bildene som oftest best i lite format, det er lettere å finne gode vinkler og motiver enn å få til alt det tekniske.
Et utvalg knips fra heimen: Tebeholdningen min, en av mange lekebiler, skrivebordet mitt i stuen, dørdetalj fra 
70-tallskjøkkenet vårt.

Som journalist i interiør- og matmagasiner har jeg jobbet mye sammen med proffene, og sett på hvordan de underveis sjekker bildekvaliteten på en tilkoblet Mac. Jeg er ikke helt der, her er det "knips & go" som gjelder, men jeg har i hvertfall fått lest meg såpass opp på Nikon D200 at jeg har fått endret innstillingene til det bedre. Ken Rockwell er min helt her - og foreløpig eneste kilde, så det er kanskje ikke så vanskelig å få heltestatus på et slikt grunnlag...

Nuvel, målet er å få opp standarden på bilder her på bloggen fra skjelvent mobilkamera-nivå!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar