torsdag 18. desember 2008

All I want for xmas

Har jeg allerede fått. Eller rettere sagt kjøpt. Nytt hus! Så det betyr slutt på hagebylivet til fordel for større plass og mer praktisk hverdag. Opplever nå en sinnstemning som er en stor dose oppstemt + litt vemodig. Vi har jo bodd her i hagebyen i nesten ti år, og det er umulig å matche sjarmen til et småskakt murhus i engelsk stil med 100 år på baken. Men, med snart fire barn i familien er det nødvendig med endring. Og jeg gleder meg over at vi har funnet enda et hus som vi liker stemningen i - så forskjellige de to boligene enn er. I løpet av våren pakker vi sammen stort og smått, og flytter inn i et romslig 70-tallshus som har vært godt tatt vare på uten at det er blitt modernisert særlig de siste 30 årene. Perfekt - da kan vi gjøre små oppdateringer som både bringer huset inn på 2000-tallet OG er i tråd med originalarkitekturen. Hodet mitt er allerede fullt av ideer til oppussing. Selv om jeg vet at energien kommer til å måtte fokuseres på amming og bleieskift i en god tid fremover.

Likevel - trass i at jeg allerede har fått (kjøpt) en fantastisk gave - har jeg en veldig praktisk ting som jeg håper ligger under juletreet om noen dager. Nærmere bestemt en vannkoker. Nei, ikke sexy. Men veldig praktisk. Har vært imot vannkokere helt til nå, og klart meg bra med en god gammeldags vannkjele på komfyren. Men innser nytten av å ha en mer effektiv løsning. Som slår seg av hvis den planlagte tepausen må utsettes pga melkespreng eller babygråt. Og med tanke på ammetåke, er det sikkert bra å ikke belage seg på at jeg skal huske at tevannet ble satt på for en stund siden og at kjelen er i ferd med å koke seg tom. Så jeg håper at jeg snart får se Philips' versjon med forskjellige temperaturinnstillinger på en kjøkkenbenk svært nær meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar